01 februari 2010

Angel en de keuze voor de dekking











Na veel wikken en wegen hebben wij toch besloten Angel deze loopsheid te laten dekken.
Ze is nu 3 jaar dus mooie leeftijd, is klaar met showen voor ons en het zou dan eindelijk een mooi weer nestje kunnen worden.
Ze is netjes gecontroleerd qua gezondheid, ze heeft super goede heupen HD A en is Patella Vrij 0/0.
Ook hebben we haar bij Maarten Kappen inwendig laten onderzoeken of alles goed is en er geen belemmeringen zouden zijn.
Haar showresultaten zijn ook uitstekend.


De reu kiezen voor mijn Angel was niet makkelijk, maanden lang heb ik veel mail en telefoon contact gehad met veel mensen, een reu uitkiezen vind ik het moeilijkste van alles.
Je moet een reu vinden die je mooi vind, waar het karakter goed van is en die de nodige gezondheidsuitslagen heeft.
Ook vind ik belangrijk om te weten wat er voorkomt qua gezondheid in de nesten die de reu al heeft gehad, bij zijn ouders, bij broer en/of zussen.
En om te kijken of uiterlijk, karakter en gezondheid dan bij je teef past.
Helaas is het zeer moeilijk om eerlijke en duidelijke informatie van fokkers en eigenaren te krijgen over nesten en lijnen.

Vele reuen hebben mijn interesse gehad en zijn uiteindelijk weer afgevallen om vele redenen.
Er zijn 3 lijnen die al tijden voor voorkeur hebben en in de reu die we voor angel gaan gebruiken zijn 2 van die lijnen samengevoegd.
Girou is een Franse reu, zijn vader is de gewedige Ayous de la Belletiere.
Al sinds we Estrelle kregen en we hem in 2002 op een show zagen was hij de reu voor mij, zijn geweldige karakter, zijn mooie hoofd en zijn showhouding maken dat hij altijd mijn interesse heeft gehad.
Ik heb de afgelopen jaren heel vaak mogen zien en telkens was de indruk geweldig.
Zijn moeder is vi'skaly's Amazing Alice, van de zweedse lijnen met prachtige honden met een geweldig lichaam en gangwerk, waarvan vele honden mijn interesse hebben.
De volle zus van Girou heb ik ook gezien in frankrijk en is ook een prachtige hond en heeft echt een lief karakter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten